Mutări rezidențiale – mutarea într-o casă nouă este un proces de tranziție care necesită o bună organizare, care trebuie să se facă cu cel puțin o săptămână înainte de data stabilită pentru mutare, mai ales dacă alegi să nu apelezi la o firmă de mutări mobilă și transport. Prin urmare, vei avea nevoie de o planificare bine pusă la punct, astfel nu vor incidente, iar efortul va fi considerabil mai mic. Iată ce etape importante trebuie parcurse pentru astfel de mutări rezidențiale eficiente și fără pagube de niciun fel:

Planificare

Întocmește o listă a tuturor pașilor care urmează să fie făcuți înainte, în timpul și după instalarea în noua casă. De asemenea, să ai în vedere ca toate formalitățile legate (schimbarea adresei, servicii internet etc) să fie configurate din timp pentru a nu există probleme mai târziu.

Etapa de ambalare și împachetare

Ambalează obiectele în cutii de diferite dimensiuni –  poți achiziționa materiale de bună calitate de la o firmă de mutări mobilă cu experiență – și pune etichete pe fiecare dintre ele, astfel îți va fi mai ușor să le aranjezi în noua locuință deoarece vei ști exact ce se află în fiecare cutie. Prioritizează împachetarea în funcție de necesități. În acest fel lucrurile esențiale de primă utilitate vor fi imediat accesibile după instalare. Iată cum se împachetează corect:

Folosește etichete colorate pentru a identifica conținutul fiecărei cutii.

Menționează camera de destinație și descrie sumar conținutul pentru o găsire mai ușoară.

Grupează obiectele în funcție de utilizare sau destinație. De exemplu, pune vasele de bucătărie împreună, hainele în altă cutie, și așa mai departe. Acest lucru facilitează distribuirea obiectelor în camerele corespunzătoare după mutare.

Protejează obiectele fragile cu folii cu bule, hârtie de ambalat de bună calitate.

Asigură-te că fiecare obiect este bine fixat în cutie; astfel vei preveni diversele accidente din  timpul transportului. Numerotează cutiile. Această metodă reduce timpul de amenajare a noii locuințe.

În spațiile goale din cutii pune haine sau alte materiale moi pentru a menține stabilitatea obiectelor în cutii.

Pune un accent deosebit pe ambalarea și etichetarea obiectelor fragile. Marchează cu claritate „FRAGIL” pe cutii și utilizează materiale de ambalare adecvate.

De asemenea, evită să pui prea multe obiecte în cutii deoarece vor fi prea greu de mutat.  . Încearcă să distribui greutatea în mod uniform pentru a evita deteriorarea obiectelor sau accidentările.

Așază obiectele pe care le vei folosi în primele zile în partea de sus a cutiilor. În acest mod, vei avea acces rapid la lucrurile esențiale fără a deranja restul obiectelor.

Totodată, donează mobilierul sau alte piese de decor pe care nu le vrei în noua casă. În acest fel vei putea scăpa de obiectele în plus, un avantaj important dacă locuința nu este foarte spațioasă.

Apelează la o firmă de mutări mobilă cu experiență

Apelează la ajutorul unei firme de  mutări mobilă pentru a scapa efectiv de tot stresul –  unele firme se pot ocupa de tot procesul de relocare: ambalare, transport, spații de închiriere.

Pregătește un kit cu obiectele necesare încă din prima săptămână

Folosește un kit cu obiecte esențiale precum haine de schimb, produse de igienă personală și medicamente. Acest kit îți va fi util în primele zile, când trebuie să găsești rapid toate lucrurile necesare.

Dacă este posibil, dezasamblează mobilierul de mari dimensiuni pentru a face mai mult spațiu în camion, și astfel să ai nevoie doar de un singur drum. Asigură-te că ai o trusă de scule pentru a reasambla mobilierul odată ajuns la destinație. Totodată, începe cu așezarea obiectelor esențiale în camerele principale și organizează restul lucrurilor pe măsură ce te instalezi în noua locuință.

Nu uita de odihnă! Astfel vei economisi timp și energie,necesare pentru un astfel de proiect.

După cum  observi, aceste sfaturi îți vor fi de mare ajutor deoarece te ajută să simplifici  procesul de relocare și facilitează totodată o bună acomodare în noua locuință. O planificare și o organizare eficientă precum și apelarea la servicii de bună calitate înseamnă o relocare ca la carte, fără incidente și costuri în plus.

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *